jolgubbar

"Mamma kan vi köpa jol.. jordgubbar på netto? ett helt paket, som jag kan äta i skolan"
"Vadå, färska jordgubbar?"
"Ja, vad trodde du jag menade, ruttna eller?"

Gullig konversation med kusin Cajsa, 6 år. Tonläget på "ruttna eller?" var det bästa och kaxigaste på länge.

Helt duglig helg, har ätit mer än vad jag brukar göra på en vecka, mer eller mindre iallafall. Jobbade lörd. natt och upplevde obehag över diverse fester i trapphusen, skön söndag för-eftermiddag med massa sollapande i sommarstugan och sedan en natt utan sömn, tidigt buss och sen hem efter psykologin, jag är så lat, men ögonen vägrade hållas öppna. Lapade sol på balkongen resten av dagen och sedan avsked till Bella som opereras imorgon.

Dagen har innehållit nationellt muntligt engelska prov, förberedelser inför skriftliga svenska, studentklänningsletande på staden + kulglass, religion och sedan psykologi. Jag vet inte riktigt om han har koll på min frånvaro, 17 av 20 lektioner har jag tydligen varit där.. men jag har varit borta några fler gånger än 3, men det han inte vet om lider han inte av! VG-MVG på provet, VG-MVG på aktivitet på lektion och "bra" närvaro. haha. kan inte vara mer än nöjd när jag inte lagt ner så mycket arbete på det.

Jag hoppas förövrigt att solen håller sig framme tills torsdag då jag är ledig och planerat in en heldag på balkongen. Även bokat tid för tatuering inom en snar men hemlig framtid!

Nu ska jag försöka sova lite, så jag orkar skriva det största provet man har under skoltiden. Ni som inte har något för er imorgon får hjärna lapa lite sol åt mig!

Kommentarer
Postat av: Cassandra

haha gulligt :)

Postat av: mulin

Ih, ja! Den är så vacker och när Moneybrother sjunger den lyssnar man verkligen, verkligen på texten.

2008-04-23 @ 21:05:38
URL: http://apoetry.blogg.se
Postat av: Anna

Jag saknar dig!

2008-04-24 @ 16:33:31
URL: http://mymmelsyster.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback