bokstavsbarn

okej, jag måste få ut lite aggritioner jag har mot ett barn på dagis, så jag gör det här istället för där.
(egentligen är det inte barnets fel, utan föräldrarna som vägrar inse att barnet har problem och behöver hjälp)

men, första dagen på det nya dagiset, kommer dit och hälsar på barn och personal. får reda på att vi behöver hålla extra koll på en viss kille som är lite aggresiv, elak och har kort stubin, därför är vi alltid en extra i personalen när han är där. träffar killen och han är galen, fullkomligt galen. han slåss, är ful i mun, kastar leksaker, kastar sand, puttas, retas, spottar på barn och personal och får han inte som han vill sätter han sig ner och gallskriker (kan beskrivas som ett tåg som bromsar in).

under dagen turas vi fröknar om att hålla koll på honom, för man orkar inte en hel dag. och det är okej, för barnen ska ju ha hjälp, det är inte deras fel. det finns resurser för barn med problem. MEN personalen har pratat med föräldrarna, berättat om hur det är och hur han beter sig och de nekar bara "det är inget fel på honom, han har inga problem och han skulle aldrig bete sig sådär". hur kan man vägra inse? de måste inse att något inte är som det ska och att något måste göras.

punkt slut.

Kommentarer
Postat av: Anna

Åh ja, suck. I lördags blev jag utsk'älld för att jag sa åt ett barn emd sträng röst när han inte lyssnade för femte gången då både jag och min kollega sa till. Han hll på att kunna slå sig rätt rejält dessutom. Sedan kom mamman fram och sa att ajg förstört deras dag på Kolmården...

2008-08-12 @ 22:55:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback