kill- och tjejlego.

igår på jobbet så byggde jag med lego tillsammans med en kille. självklart byggde vi med riddarborgen, yxorna, de tuffa hästarna och fängelsehålorna. vi byggde helt enkelt med killegot, som det så fint kallas. men i den här byggsatsen så fattades det lite delar, så vi fick ta ett torn från tjejlegot, det rosa och lila med prinsessor, tårtor, speglar och kök. och när vi har byggt klart kommer det en annan liten kille och retas för att vi använder tjejlegot. mitt humör rasar och jag vill bara skrika åt den här pojken att det inte finns något kill- och tjejlego och att han är dum i huvudet och att jag hatar leksakstillverkarna för att de gör såhär mot barnen och för att föräldrarna (självklart inte alla, men många) köper killsaker till sina pojkar och tjejsaker till sina flickor.


jag hatar världen ibland

Kommentarer
Postat av: mulin

Jag håller med dig. Det är helt sjukt och så onödigt.

Postat av: Johanna

åh, onödigt deluxe!

2008-08-23 @ 22:55:11
URL: http://alwaysinmymind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback