hektiskt, pirrigt osv

pirrig pirrig pirrig och förväntansfull är jag just nu. imorgon är det studenten och sista dagen som hela MPC5 är samlade och sista dagen som elev på virginska skolan. idag var det näst sista dagen vilken innebär VI-kampen och hästhagen. dagen började med att jag inte vaknade av alarmet utan av mamma som väcker mig tio minuter innan bussen går och jag bestämmer mig för att hinna, för jag ville verkligen iväg. så jag slängde på mig pappas lila (medias färg är lila) brallor och ett svart linne. med ruffsigt hår kutar jag ut till bilen och inser att det är förskräckligt varmt redan då så jag hämtar ett par shorts. jag hinner i god tid och får vänta på bussen, jag borde få medalj.

en sak som är både rolig och trevlig och inträffar varje gång jag tar åtta bussen är att ett gäng gubbar alltid är ute och går i gula reflexvästar och som alltid hälsar lika glatt godmorgon till oss som väntar. sånt uppskattas! sen så är det alltid samma busschaufför (den bästa enligt mig) och bussresan blir alltid trygg.

i hästhagen så kämpade programmen motvarandra i kanotpaddling, flätning, dragkramp och stafett. som vanligt vinner HV priset för bästa hejarklack. HR vinner allt och MP kommer trea?! jag är så stolt över mitt program, sen vi började har det gått bättre och bättre för varje år! det bästa av allt var att vi på media vann över idrottarna på kanotpaddling, way to go!

Hursomhelst är det studenten som gäller nu, allt är fixat och klart (tror jag), lite småfix kvar bara, ladda kamera batteriet och rensa minnerkortet osv. pirrigt!
Min dag ser ut ungefär såhär:

05.30: åker jag hemifrån
05.40: hämta bina i hallsberg
06.00-08.00: champagnefrukost hos johanna
09.10: fotografering
10.30: avslutning i hjalmar bergman teatern
11.45-12.40: träffas i klassrummet
12.40: oscariahallen
13.00-....: Springa ut, åka kortege, åka till sommarstugan, äta, fika och umgås.
19.00-obestämd framtid: in till örebro, linda, frimis, stadsparken

helt galen dag kommer det bli och jag hoppas att jag/vi/ni får det så j*vla roligt!

(måste öva lite på studentsången, skäms på mig)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback