Pluggeliplugg

Året var 1992, jag var då endast tre år och Lars Winnerbäck 16. Det året skrev han sin första låt, nån annan, samma år brände han upp radhusets övervåning när han somnade ifrån ett ljus. Året efter, tredje februari, brann mitt och min familjs hus ner på Smedjegatan i Pålsboda. Men det kom att dröja flera år innan jag hörde honom överhuvudettaget...



 Första raderna på mitt nyss påbörjade svenskaarbete, har inte kommit så mycket längre och det kommer det antagligen inte göra förrän jag inser att det är några få timmar kvar tills jag ska gå upp. Det är då pressen kommer och det är då jag kan prestera. Tyvärr, förhoppningsvis slutar det bra.
 

"Och jag kunde ha gett vad som helst
för att höra den tanken
men själv låg jag tyst i min säng och så frälst
av den farliga branten.
(Jag liksom föll över kanten)"

Kommentarer
Postat av: mulin

Åh, vilken fin inledning.

Postat av: mulin

Ja, jag tyckte det var jättefint skrivet. Och fint ihoplindat liksom.

2008-05-20 @ 13:15:45
URL: http://apoetry.blogg.se/
Postat av: Anna

Wihi vi är båda helgrymma på inledningar ;) Får jag läsa hela arbetet?

2008-05-20 @ 19:46:56
URL: http://mymmelsyster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback