changing of the seasons

tack vare min brors klockradio har jag inte försovit mig på två dagar. det känns väldigt bra. vaknar till p3, ligger och mornar mig några minuter innan jag tar mig upp ur sängen. sovmorgon idag och imorgon, började tio idag och elva imorgon. asnice! var på ur&skur-dagiset idag och det blir det även imorgon med. det tycker jag är superkul och idag värmde vi pannkakor över eld och jag längtade bara efter lägersånger,pinnbröd och mys framför brasan med gott sällskap en hel natt. hursom, det är hur skönt som helst att vara ute hela dagarna, med rätt kläder så fryser man inte heller.

det är ganska intressant att studera hur barnen beter sig i skogen. de som går på ur&skur använder fantasin och har saker för sig hela tiden, medan de andra barnen, som går ut i skogen en dag i veckan, blir jätterastlösa och vill bara gå därifrån. de blir nästan handikappade när de inte har tjugo olika cyklar och tusen sandleksaker i närheten. de vet inte vad de ska hitta på.

när jag skaffar egna barn så ska jag, om jag har möjlighet, låta mina barn gå på ett ur&skur-dagis, det är jättenyttigt och bra för barnen!


igår var jag på bio med linda och sara, såg vicky cristina barcelona, jättekul film! och imorgon blir det syjuntan(jag, linda, sara och steffy) hemma hos sara. jag har bakat prickiga chokladkakor och linda brownies. hoppas sara lagar någon god mat åt oss imorgon >-<


just ja, måste upplysa er om att det är minusgrader och att det har kommit några snöflinger i sydliga pålsoda idag, helt galet!

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag hörde rykten om snö i Örebro i morgon :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback