jag har gått som en tondöv på dåliga gator och glömt alla himmelska sånger.

erik är i kina och går på operor, berömda murar och annat.
jag åker till exotiska pålsboda, får visa upp våran fina men galna katt.
äter mat på smedjegatan och är en sjukt svag person.
övertalas att en katt till vore nog bra för lilla beatles.
säger inte emot och åker och hämtar den sista ur kullen.
känner att bob kelso är ett bra namn.
åker hem, äter makaroner och ostsås. busar med katterna.
väser åt dem när det gör en massa sattyg.
kollar non-stop på scrubs.
saknar erik non-stop.
vill pussa på hans näsa. dra mina fingrar genom hans fluffiga hår.
vill berätta om rolfsson som vattnar blommorna på balkongen och hur vattnet rinner ner och in i vårat fönster. jag vill  berätta att han sedan kommer ner och ringer på dörren. att jag är skräckslagen och darrar som ett asplöv och tror han ska klaga på att jag lyssnat på musik igen (bara på fyran på volymkontrollen). men han är bara trevlig och ber jättemycket om ursäkt ifall något blev förstört. det blev det inte. jag berättar allt kort på sms. är inte riktigt samma sak. men får nöja mig med det.

Kommentarer
Postat av: M

Åh, Anna, fast det låter jobbigt att Erik är borta får du ändå allt att låta så fint. Du skriver så fint. När kommer han hem?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback