den siste nittonåringen

hur känns det då, såhär kvällen innan den stora dagen?
jo tack, efter en dag på jobbet med enbart vikarier och femton småbarn, så vet jag att jag lever. och denna kvällen känns som vilken annan kväll som helst. den enda märkbara skillnaden skulle möjligtvis vara min trötthet.

blir man tröttare med åren?

jadu, jag tror nog det. idag känns det så, jag känner mig väldigt gammal ikväll och imorgon kväll kommer jag antagligen slockna innan huvudet nuddar huvudkudden. så med det i bakhuvudet så har jag valt att flytta mitt kalas tills på fredag, för att hinna sova middag efter jobbet. det är jobbigt att ha kalas må ni tro.

hur ska du nu fira din stora dag?
dagen D: förhoppningsvis med ljuv flerstämmig sång på morgonen. intensiv arbetsdag med bajsblöjor, påklädning, matning och städning från 8-17.30. kvällen spenderas med familjen inkluderat tårtätning, filmtittande (V för vandetta) och förberedelser för fredagen.
dagen E: jobb, systembolaget(för första gången ensam), fest för släkt hemma hos pappa i svennevad, det blir mat och eventuellt tårta.
dagen F: sovmorgon, lite fixande på förmiddagen och fest för mina kära vänner hemma hos min mamma i pålsboda.

= tre intensiva dagar (varav två i dimman).




(frågor: anna. svar:anna. ansvarig utgivare: anna.)
jag är så himla rolig.

Kommentarer
Postat av: Linda

Var ska du göra din premiär? Örebro?

Postat av: Linda

Ja, gärna. Hör av dig lite innan bara.

2009-03-04 @ 23:19:02
URL: http://lindanosscire.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback